nostalgia
un tânăr destupefiat într-o clinică vrea să se sinucidă. instinctul nu vrea, așa că, dezarmat, vrea să-și urmeze viața. pleacă la oslo, la un interviu. ziua de aici e filmul.
mi-a plăcut un duel de cadre între prietenul său, filologul, cu slujbă, nevastă și copii - dar și cu doza sa de dezamăgire - și tânărul anders. de asemenea, scena interviului, a ruperii legăturii emoționale dintre cei doi din cauza unei întrebări pur raționale.
există o anumită acuitate a privirii, a remarcării amănuntelor, și nu independentă (ca în orașul silviei), a regizorului, ci solidară cu personajul, această acuitate împrumută ceva din tristețea lui.
și mai există elemente de plăcut - monologurile cu iubita din america
(de la care așteaptă salvarea); o galerie de plante dinaintea sosirii
acasă, dimineața; rotirea camerei în jurul unei bucăți de bach...
parafrazând un citat din proust amintit în film - să încerci să cunoști dorința privind o femeie goală e ca și cum un copil desface un ceas încercând să înțeleagă timpul - personajul principal încearcă să înțeleagă viața privind lumea.
ps. mi-a plăcut tare mult un alt film al regizorului, tot cu filologi, reprise.
ps. mi-a plăcut tare mult un alt film al regizorului, tot cu filologi, reprise.
trailerul aici.
o altă impresie la cinesseur.
o nuca livresca-n perete: http://usainterzisa.wordpress.com/2012/07/13/din-carte-in-carte-pana-departe-leapsa/
RăspundețiȘtergere