12 mai 2009

Dragoş C. Butuzea

În mod semnificativ, pe Dragoş l-am cunoscut pe Târgul de Carte, iar interacţiunile noastre ulterioare s-au clădit la schimburile de cărţi.
Prima noastră discuţie mai consistentă a fost despre motivele obiective şi subiective de-a rămâne în ţară. Abia revenisem de la Viena şi eram în mijlocul unei melancolii cu gând de plecare.

Pasiunea pentru lectură, admiraţia comună pentru Eliade şi faptul că locuim în acelaşi cartier au fost motivele pentru care începusem să ne vedem mai des. La bere, la mine acasă (am făcut destule înregistrări împreună) sau plimbându-ne prin librării.

Deşi e snob, prea elitist şi uneori exasperant de arţăgos, Dragoş e genul de om cu care pot merge până în pânzele albe în cadrul unei discuţii oneste, cu care poţi merge la filme bune, expoziţii şi conferinţe literare.

Şi-a făcut blog din joacă, iar acum are ambiţia să scrie zilnic.
Mă rog de el să-şi ia un laptop, însă alege să-şi petreacă serile citind.

Îi invidiez îndrăzneala cu care abordează scriitorii pe la diferite evenimente şi-i apreciez diplomaţia cu care-şi camuflează antipatiile.

Nu mi-l imaginez glumind cu muncitorii în construcţie, însă atunci când îşi ridică auto-cenzura, îi gust vulgaritatea.
Mă bucur că a avut infinită răbdare cu neseriozităţile mele şi respect că a ştiut, când a exagerat, să-şi ceară scuze.

Îi reproşez tenta clasicizantă a lecturilor sale, iar el îmi reproşează risipa lecturilor şi entuziasmelor (anul trecut l-am înnebunit cu politică, istorie, psihologie, iar anul acesta l-am stresat cu biologie evoluţionistă.)

Că are un autor invitat (cum este cazul acum) sau nu, chestii livreşti e un blog de cultură (recenzii de carte, cronici de filme şi izbucniri personale) care îşi merită locul în topul blogurilor pertinente.

Articol scris de Adrian Ciubotaru.

10 comentarii:

  1. initial am crezut ca ai scris chiar tut despre tine! a la borges :)

    RăspundețiȘtergere
  2. 'tut' ala e un fel de... 'tu', ci nu 'tot' :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acuma se vede toata fata (cu tz), nu numai juma' din ea. :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce misto suna "muncitorii in constructie", se mai construiesc mult muncitorii aia? Cit mai avem de asteptat? Si mai termina cu lecturile alea clasicizante, ca dauneaza, cam ca "Fumatul provoaca cancer pulmonar care este letal" :-))

    RăspundețiȘtergere
  5. bianca s, eşti inutil de acră în acest caz

    RăspundețiȘtergere
  6. AC
    Da? Mie mi se parea ca-s chiar dulce si draguta si pusa pe glume, dar daca zici tu ca-s acra... Insenineaza-te, amice, nu-i toata lumea impotriva ta.

    RăspundețiȘtergere
  7. e ok bianca s, mie mi s-a parut ca esti amuzanta;
    .. dar ai amintit de fumat si AC s-a lasat si devine isteric cand isi aminteste:D

    RăspundețiȘtergere
  8. Danutza
    Multumesc, multumesc asta era si intentia. Dar sa-i dam lui AC ce e a lui AC, pentru ca un pic de misto de el tot am facut, numa' ca nu era vreo rautate. Brusc si imprevizibil in creierul meu monstruos a aparut Romania de 1 mai si betivaneala oamenilor muncii si m-am distrat copios cu "oamenii muncii in constructie".
    Cit despre fumat... Daca tot le pasa ce fac eu cu mine - aici urmeaza un grin, da' nu stiu cum sa-l pun -, e bine ca se gindesc sa ma amuze si sa ma faca sa imi cumpar tigari numai ca sa vad ce nazbitii le-au mai trecut prin cap.

    RăspundețiȘtergere
  9. dana, ai punctat perfect isteria mea. Pe care canapea să mă întind?:)

    bianca, mă temusem că doar "greşelile" le-ai reţinut din acest mic exerciţiu de admiraţie, acum văd că nu-i aşa:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Adrian
    Ba am retinut tot. Si ma gindesc cum il pisezi tu pe Dragos sa isi ia un laptop, dar el prefera sa citeasca noaptea.
    Mi-a placut exercitiul tau de admiratie, doar ca mi-ar fi placut sa fii putin mai putin formal, insa aceste mici "trebusoare" sint savuroase. Mai scrie si nu cerceta.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...