7 septembrie 2008

Fratele meu e fiu unic

Mi-a plăcut un film pe care l-am văzut ieri. Am avut o surpriză, pe de-o parte pentru că am fost pentru prima oară la Cinema Europa, pe Calea Moşilor, destul de drăguţ şi destul de curat, cu preţul biletului de numai 6 lei; pe de altă parte pentru că am găsit un film italian, care nu m-a plictisit absolut deloc, ba chiar m-a pus să-mi pun multe întrebări.

Doi fraţi, cu caractere diferite, intră în mişcările politice din anii 60 - fasciştii şi comuniştii. Cum se întâmplă în politică, una se zice, alta se face, aşa că acţiunile lor nu duc la nici un rezultat. În faţa inutilităţii publicului, nu rămâne decât satisfacţia privatului. Există şi poveşti de dragoste, şi elemente de umor, şi mult, mult imprevizibil. Filmul are parfum de neorealismul italian, a şi luat multe premii.

Oricum, filmul dă un excelent prilej de discuţii, pentru oricine.
L-aş mai vedea o dată...


7 comentarii:

  1. un film pe care tot aman sa-l vad. este primul la rand, pe lista scurta de vreo 10 zile
    azi cred ca imi ruo doua ore si il gust.

    o singura nedumerire am dupa insemnarea ta... "este un film italian, care nu m-a plictisit absolut deloc". sa inteleg ca te plictisesc peliculele europene (italiene)?
    ca tot spuneai ca filmul este un prilej excelent de discutii :)

    RăspundețiȘtergere
  2. n-a fost o intrebare rautacioasa, daca asa a parut.
    eram doar putin... indiscret:)

    RăspundețiȘtergere
  3. @pantacruel - pai sa stii ca marea majoritatea sunt plictisitoare, cu toata genialitatea lor. insa filmul asta are actiune si mai e si bun, ceea ce rar gasesti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai, sa stii ca m-ai facut sa vreau sa-l vad :)

    RăspundețiȘtergere
  5. zi-ne si noua niste filme plictisitoare italine, ca sa nu ne uitam si noi :)

    asta da, nu e plictisitor dar nici genial. Doar ca a ocolit locurile comune. Iar fratele ucis e chiar un personaj nereusit, adica inconsistent (de la PC la infractor e distanta, PC din Italia a fost cel mai puternic patid comunist din Europa), mi-a mirosit putin si a ideologie.

    RăspundețiȘtergere
  6. @silviu - felini (cred c-asa se scrie), visconti... sunt cam plictisitori :)
    Ti-am zis eu ca da nastere la discutii:)?

    RăspundețiȘtergere
  7. M-a distrat ca ai scris despre filmul asta, e pe lista mea de asteptare la Netflix, urmeaza sa-mi soseasca saptamana viitoare. Cine spune ca nu e mica lumea...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...