16 mai 2009

un concert şi un blog

am fost ieri pentru prima oară la un concert la sala radio - până acum o vizitasem doar la primele târguri de carte gaudeamus.
programul a cuprins un concert de paganini (concertul nr.3 în mi major pentru vioară şi orchestră cu alexandr dubach - am ascultat interpretări de paganini şi mai bune!) şi simfonia faust de franz liszt (ştiaţi că era ungur, nu?).

pot spune că cea mai mare impresie mi-a făcut-o simfonia - evident a contat şi contribuţia lui Goethe aici - partea a doua a simfoniei, intitulată gretchen/margareta, un poem muzical uimitor. ascultaţi, vă rog, cu răbdare - şi, dacă se poate, de mai multe ori - dialogul între oboi şi violă (prima temă) - când dracu încă nu se bagă:



S-a dus tihna mea,
Mi-e inima scrum;
Şi nu le mai aflu
Nicăieri şi nicicum.

Când cu el nu sunt
Mă simt ca-n mormânt,
În lume mi-e-atât
De amar şi urât.

Sărmanul meu cap
S-a zdruncinat,
Sărmanul meu gând
S-a măcinat.

S-a dus tihna mea,
Mi-e inima scrum;
Şi nu le mai aflu
Nicăieri şi nicicum.
(trad. şt. aug. doinaş, ed. univers, 1982, p.141-142)


*

tot aseară, i-am întîlnit aici pe tinerii creatori ai unui blog închinat muzicii, atât clasice, cât şi contemporane - 433, refugiu experimental. şi pentru că vor să contribuie la nevoia noastră de cultură muzicală, şi pentru că au nevoie de sprijin şi sugestii, vă aşteaptă cu drag.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...