am fost aseară la una dintre cele mai reuşite cafenele critice conduse de bogdan lefter la club a. invitat a fost gabriel andreescu, care a scris recent o carte despre reprimarea mişcării yoga în timpul regimului comunist.
evident, au participat şi yogini din mişcarea lui gregorian bivolaru, despre care e vorba în această cercetare. odată cu intervenţiile lor, au apărut două feluri de discurs:
- unul ştiinţific, al autorului, amfitrionului şi, până la un punct, al unor yogini
- unul „spiritual”, al yoginilor, care nu s-au putut abţine să-şi recunoască cezurile „doctrinare”, eclectismul „dogmei” şi, foarte puţin, prozelitismul.
o concluzie a întâlnirii a fost că, spre deosebire de alte mişcări asumate de la început ca „de rezistenţă” – culturale, politice –, cea yoga a devenit de rezistenţă, în mers, ca răspuns la acţiunile de reprimare.
şi, cum vorbeam ci adi după aceea (şi el a participat, ba chiar a avut şi o intervenţie nervoasă la discuţii), s-a văzut cum mişcarea bivolaru a avut / are şi acum, prin misa, nevoie de un duşman care s-o unească şi s-o întărească.
mai multe, aici.
Va raspund aici la observatia dvs. de pe blogul domnului Ciubotaru. Aveti dreptate, interventia mea a fost mai mult o luare la rost pentru ca nu inteleg ce sens are participarea la o dezbatere pe tema unei carti pe care n-ai citit-o.
RăspundețiȘtergereE ca si cum am discuta despre manualul fierarului betonist. Sigur ca stim cam despre ce e vorba si am putea sa batem un pic campii despre constructii si betoane. Insa cineva de specialitate si-ar da imediat seama ca nici n-am deschis cartea.
PS - Gregorian nu Gabriel. Gabriel e fratele inventat de presa, parlamentarul PSD care a furat 80 de milioane de la BRD si a carui arestare a fost acoperita de scandalul MISA.
Personal, mi se pare că, în deplină conformitate cu numele blogului (chestii livreşti), percepţia dvs. asupra evenimentelor reale este o prelungirea a livrescului...
RăspundețiȘtergereNu de alta, dar o concluzie a întâlnirii, formulată chiar de Gabriel Andreescu, a fost aceea că, dintre toate grupările yoghine anterioare aşa-zisei revoluţii din 89, gruparea lui Gregorian Bivolaru este singura care a rezistat.
În ceea ce priveşte observaţia dumneavoastră cam lipsită de umor cu nevoia unui duşman pentru întărirea mişcării, gândiţi-vă şi dvs.: după atâta demonizare a grupării în mass-media, poate ar fi de luat în considerare, pe lângă stilul ironic şi nepăsător la durerile altora, şi ideea măcar a unui grăunte de înţelegere şi de milă omenească, fie şi pentru un biet "sectant" care se victimizează (la urma urmei, o fiinţă umană şi el, nu un sac de box), căci dumneavoastră poate nu aţi luat, nevinovat fiind, serii de pumni în nas şi de bastoane în cârcă în această democraţie deplină a domnului Ion Bogdan Lefter...
Este ata de simplu sa tragi concluzii fara sa ai macar un studiu care sa-ti sprijine afirmatiile. Pacat ca cei care se doresc a fi o elita culturala nu au decenta.
RăspundețiȘtergereNu avem nevoie de un dusman, dar totusi o intrebare de bun simt ar fi : De ce atatia ani de abuzuri la adresa celor care practica yoga?
Domnule Butuzea va rog sa-mi permiteti sa dau aici un ultim raspuns domnului Ciubotaru. Din pacate comentariile mele pe blogul sau dispar din motive cel putin ciudate la putin timp dupa postare. Va multumesc anticipat pentru aceasta permisiune, precum si pentru articolul dvs. chiar asa subiectiv cum este.Stimate domn Ciubotaru (nu e condescendenta inutila ci o adresare identica),
RăspundețiȘtergereDin cate vad dumneavoastra doriti incetarea dialogului, care, desi contradictoriu, il consider extrem de benefic. E foarte simplu sa refuzi o discutie si apoi sa acuzi cealalta parte de inabilitati de comunicare.
Am inteles subiectul pe care l-ati deschis atat in timpul dezbaterii cat si in acest articol, insa ma intreb ce sens are participarea la o dezbatere pe tema unei carti pe care n-ai citit-o. Asta era esenta interventiei mele.
Eu va multumesc totusi pentru ca ati supus atentiei publice studiul domnului Andreescu. Poate il vor citi altii.
@yogi blogger - am corectat eroarea
RăspundețiȘtergere@toti - mie abordarea cea mai corecta ar fi fost asta, in locul victimizarii (care implica concluzia mea): nu stiti decat la mana a doua despre noi. haideti sa va spunem cine suntem noi si ce facem de fapt. va invitam printre noi.
iata deci (posibilul) dialog inchis. noi cu noi, voi cu voi. pentru ca "nu ne intelegeti".
RăspundețiȘtergere