3 noiembrie 2010

kapitalism, reţeta lor secretă

auzisem de fim după alegerile prezidenţiale, c-ar fi fost difuzat de canalul arte, dar fusese scos din online. aşa c-am aşteptat, iar invitaţia a venit de la parada film (mulţumesc!), cu ocazia lansării dvd-ului. aşa că aseară am mers să văd cu ce anume se pot făli milionarii noştri de tranziţie. 

evident, hoţiile lor sunt de notorietate internaţională, însă ei, culmea, chiar cred că au făcut milioanele - patriciu zice că primul milion l-a făcut "greu", într-un an - datorită însuşirilor lor antreprenoriale. copos se filmează pe iaht şi la sala de fitness, voiculescu, întemeindu-şi dinastia pentru fetele lui, dan diaconescu, pozându-se în stradă cu fanele. cel mai mult mi-a plăcut scena cu becali în parlamentul european, plimbându-se ca un coi într-o găleată, nebăgat în seamă de nimeni şi neînţelegând ce caută acolo.

şi mi-a mai plăcut că alexandru solomon a reuşit să imprime filmului propria sa viziune - că îmbogăţiţii sunt bântuiţi de două fantome - a "comunismului" lui ceauşescu şi a capitalismului teoretic - într-o tranziţie ciudată, specific românească. bravo, domnule, ai făcut treabă bună - ai mărturisit ceea ce s-a-ntâmplat vreme de 20 de ani!

să te-nfurii sau să devii dezgustat sau ironic?
eu aleg, ca şi regizorul, a treia variantă.


blogul filmului aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...