6 septembrie 2012

"cocktail party" de antonio saura

un tablou comic serios


prima dată când am văzut tabloul ăsta, cocktail party, am râs. și-mi produce întotdeauna râsul, când îl privesc cu atenție.e uimitor cum într-un tablou au putut intra mii de imagini din media actuală.



pictorul improvizează abstract, dar fără a ieși cu totul la urmele unui realism comic. am descoperit câteva trăsături:
  • colorația stridentă râcâie ochiul și nu-l lasă indiferent;
  • aglomerarea cu linii, șerpi, benzi, panglici dau o atmosferă de carnaval, de zarvă, de mișcare - totul ieșit de sub control;
  • ochii ieșiți din orbite, măștile grotești, fantomatice, chiar hidoase dau senzația de neomenesc, față de care nu poți decât să râzi, căci altfel te îngrozești. în fața unui bețiv ce-a ieșit din sfera umanului, folosești râsul drept armă împotriva groazei;
  • eu văd tabloul ca reprezentarea unei NEBUNII TOTALE, în răspăr cu ceea ce ar trebui să reprezinte umanul - un bun manifest al pictorului spaniol contra lumii în care trăiește. 
 

antonio saura (1930 - 1998) a fost un pictor spaniol. autodidact; începe să picteze într-o convalescență. influențat mai întâi de suprarealiști, trece la arta informală din cadrul expresionismului abstract. a se vedea alte variante de "cocktail party" aici, pe saitul autorului.
____________________________________________________________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...