26 aprilie 2013

gala industriei de carte, ediția a doua

impresii de spectator 

știind cât de mult mi-a plăcut ediția din 2012 (despre care am scris aici), am venit cu plăcere și în acest an. adică în această seară. încurcat de informația de pe site că ora de începere este 18:00, a trebuit să aștept o oră, pe la intrare. dar noroc cu câteva cunoștințe cu care am stat de vorbă și a trecut mai repede. 
evenimentul a decurs bine. poate decorul a fost mai frumos anul trecut, dar prezentatorii s-au descurcat mai bine iar câștigătorii, vizibil emoționați, au fost eficienți (adică scurți). 

mi-a plăcut să văd câțiva seniori ai culturii române: victor rebengiuc, ion ianoși, lucian boia, mircea flonta, radu gabriel pârvu, vlad russo. 

nu pot spune că ceva anume nu mi-a plăcut. poate filmulețele, unele ușor artificiale, unele stârnitoare de zâmbete. cum zâmbete a stârnit și grigore arsene (șeful de la curtea veche și președinte al nu știu cărei asociații / uniuni a editorilor), ce a ținut să precizeze calitatea sa de Președinte, altul decât alt președinte al unei alte asociații / uniuni a editorilor, amândouă formând federația editorilor. deci să se consemneze poziția domnului arsene - cam îngâmfat și cam ridicol în dorința sa hilară de a-și etala titlurile. 

cel mai frumos moment al serii a fost trio zamfirescu, frații chitariști (de chitară clasică). 

una peste alta, un eveniment reușit, pentru care organizatorii merită toată lauda. 

victor rebengiuc a prezentat premiul pentru audiobook

câteva premii
  • cea mai bună traducere - anamaria pop pentru satantango de lászló krasznahorkai (ce m-a bucurat să-i dau eu vestea, prin facebook, doamnei, aflate în ungaria)
  • cea mai bună carte (ficțiune) - toate bufnițele de filip florian
  • cea mai bună carte (nonficțiune) - internaționala mea de ion ianoși
  • cea mai bună carte de copii - ce poţi face cu două cuvinte. juniorii 
  • cea maibună carte de specialitate - 20 de întrebări despre immanuel kant de mircea flonta
  • audiobook - mofturi 1877-1902 de i.l. caragiale
  • best-seller - de ce e românia altfel de lucian boia
  • cea mai bună librărie - librăria engleză anthony frost
  • edituri noi - baroque books and arts
  • librării noi - bookstory – librărie independentă (cluj-napoca)
  • cea mai eficientă platformă online - booktopia
ps. în aula mare a bibliotecii nu e nici semnal telefonic, nici wireless. în cogeamitea instituția din centrul bucureștiului. poate o fi fost blindată...
altă impresie la c.p.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...