31 octombrie 2008

Ziua 2. Şapte chestii

1) Excelentă iniţiativa aducerii mai multor autori străini, să-i vedem şi noi în chip şi voce, chiar şi de la distanţă.
2) Faină ideea de-a citi din opere – în afară, asemenea evenimente au devenit deja desuete...
3) Pentru mine a fost prilejul de a strânge câteva autografe, câteva mâini, câteva vorbe bune.
4) Şi dacă în prima zi o agitatoare sclerozată a fost ciuşca serii (Mitoş s-a descurcat de minune cu ea), a doua seară a fost una iepurească, la ora 20 a trebuit să ne facem bagajele.
5) Nu a lipsit prezidiul scriitorilor, întrebările de la ei pentru ei, politeţurile artificiale, spectatorii cuminţi, hă hă, presa... A lipsit totuşi ceva ce însă nu lipsea însă şedinţelor de partid: o ţâră de tensiune, luarea de poziţie, autocritica.
6) Discuţiile au fost fără miză (autorul favorit, condiţia scriitorului român - vai! - şi alte bla-bla-uri obişnuite talk-show-rilor de la noi)
7) E bine că s-a făcut măcar atât, deşi s-ar fi putut/putea face mult mai mult. Dar poate că şi-aici funcţionează „Las-o, mă, că merge şi-aşa!”

Lecţia de seară: Am întrebat-o pe
Juli Zeh: Balcanii nu ies prea bine în romanul dvs., Nici UE, zice. E vreo soluţie? întreb, Dacă era, o găseau alţii demult, îmi răspunde. Sunteţi pesimistă. Nu, realistă. Eu tablou. Tipa-i super deşteaptă, a făcut studii europene etc. ...
Vai de iluziile mele!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...