8 iunie 2010

rahan

acest numărul unu a apărut pe 1 iunie, deci este cu copii. trei episoade, cu inserţii din copilăria lui rahan.

dar cine este rahan?
este un erou din epoca primitivă, ultimul membru al unui trib dispărut din cauza unui vulcan.
este exemplu de erou civilizator - pedepseşte răul şi răsplăteşte binele.
la gât are un colier din colţi ce simbolizează curajul, bunătatea, sinceritatea - valorile insuflate de tatăl său, crao cel înţelept. valori care lipseau pe atunci, cum lipsesc şi astăzi.

desenele lui andré chéret sunt realiste, în culori vii.
şi cred că reuşita eroului rahan constă în dinamismul său, sugerat prin gestica variată şi contorsiunile trupului - uneori personajul iese din bandă, o desfiinţează să aibă loc să se răsucească pe toată pagina, mai-mai să-ţi intre-n ochi. el e tot timpul pe fugă, înoată, se luptă. şi, fireşte, ţipă, rahan n-ar fi el fără: RAHAAA!...

felicitări adevărului pentru iniţiativă!

andré chéret, roger léccureux, rahan, editura adevărul holding, 2010, nr.1 (saitul aici)

6 comentarii:

  1. Asta a fost o surpriza foarte placuta pentru mine, am luat azi si numarul doi. Stransesem in copilarie o colectie destul de serioasa de Rahan-uri, le luam din talcioc si le citeam cu dictionarul si bruma de franceza de la scoala. Din pacate nu stiu ce s-a intamplat cu ele, vad ca pe Okazii albumele au ajuns la preturi impresionante.

    Cele de la Adevarul arata bine, iar traducerea e corecta, chiar inspirata pe alocuri. Ma temusem de ceva de duzina, dar a iesit o serie frumoasa. Abia astept se le am pe toate :)

    Sa nu uit, ti-ai luat toate 1001 de nopti de la Erc Press ? Mai avem un singur volum si gata.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cinabru - nuu, eu am colectia veche bpt!

    RăspundețiȘtergere
  3. de Rahanul Adevărului sunt foarte mulţumit.
    mă întreb doar dacă se vor opri la 26 de numere.
    1001 de nopţi de la Erc Press e o serie de excepţie, nici nu se compară cu BPT-urile. mă refer la grafică etc. din câte ştiu, în colecţia BPT se suprapuneau la un moment dat două ediţii (?)

    RăspundețiȘtergere
  4. MB : au fost doua serii, doar ca nu corespundeau (la un moment dat a doua trecea la 11 bis sau 12 bis, ceva de gen). Asa ca nu era vreo sansa de a reuni exemplare din cele doua serii. E si asta o idee de postare :)

    Editia de la Erc Press e exceptionala, din toate punctele de vedere.

    RăspundețiȘtergere
  5. ahhhh am crescut uitandu-ma la pozele acelea si stiam povestile pe de rost. dupa aceea am buchisit in franceza pe Rahan! fratele meu imi explica ce se petrecea ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Rahan in romaneste!cred ca trebuie sa fie un picutz bizara lectura(pentru fanii de odinioara:)),dar ce idee frumoasa!!
    Ma intreb cum l-au primit cei mici(daca l-au gasit incitant sau plictisitor),ca celor de varsta mea,carora le este dedicat,cu siguranta un suspin macar tot le-a smuls

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...