30 noiembrie 2011

sunt fanul amuzat al unui puşti

m-am distrat tare mult cu acest roman care face furori cică nu numai printre copiii americani, dar şi printre cei români -  la noi, a ajuns la al patrulea volum. eu l-am luat cadou pe primul - evident, pentru un puşti - şi l-am citit dintr-o suflare. chit că multe chestii de-acolo - popularitatea, halloween, "economie domestică" (sic!) - sunt specifice sistemului american.

dar m-am amuzat teribil cu vocabularul cool al personajului - a freca menta, fraier, a se tira (sau ceva gen). şi cu întâmplările amuzante prin care trece - cu fratele lui tut ce-şi face formaţie rock (skutek plyn), cu colegii lui fraieri, cu pătrăţelele de muşchi pe care vrea să şi le facă pe burtă.

iată care sunt întrebările ce trebuie puse unui puber prins cu reviste cu femei:
  • faptul că revista asta îţi aparţine te-a făcut un om mai bun?
  • te-a făcut mai popular la şcoală?
  • ce simţi acum faţă de deţinerea unei astfel de reviste? (îmi este ruşine.)
  • ai ceva de spus femeilor despre deţinerea unei reviste atât de jignitoare? (îmi pare rău femeilor.) (p.42)
dar vă las şi pe voi să v-amuzaţi cu leapşa brânzei.
ai-iaia, mamăă! :)


jeff kinney, jurnalul unui puşti (diary of a wimpy kid), editura arthur, bucureşti, 2010, 218 pagini, traducere de andra matzal

4 comentarii:

  1. Confirm: face furori şi printre puştii români. Al meu a devorat cele trei volume în câteva zile deşi în mod normal orele de lectură de acasă sunt... cu cântec. Au fost seri în care nu mai vroia să se ducă la culcare. Mă bucur că acum a apărut şi volumul IV. (Ba aud că există şi "Jurnalul unei puştoaice".)

    RăspundețiȘtergere
  2. :-0 Si eu sunt fan, dar la al saselea volum a ajuns; a aparut pe 15-nov si eu l-am primit saptamana trecuta, devine din ce in ce mai fain pe masura ce avansezi in povestile pustiului :-D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...