4 septembrie 2014

câștigător concurs „speranța: o tragedie“ de shalom auslander

dintre cele 9 comentarii la concurs, am ales comentariul dianei. mi-a plăcut pentru că m-a convins că, deși cartea care a șocat-o - povestea lui o - nu are un „simț estetic“ (eu am considerat-o aici înfricoșător de proastă), pe ea a șocat-o prin supunerea dusă la extrem a eroinei.

„Imediat ce am citit întrebarea, gândul m-a dus la „Povestea lui O”, scrisă de Pauline Reage. E un roman scurt, sado-masochist în adevăratul sens al cuvântului. M-a șocat faptul că fata asta, O, iubește cu atâta dedicare încât își lasă trupul atins și pătruns de bărbații ce-i sunt prieteni iubitului ei. Îi lasă să o mângâie, să o lovească, să o chinuie și să o „iubească” în modul lor animalic, într-un castel care funcționa după regulile stricte ale unui grup de bărbați din care făcea parte și al ei. Momentele cu el erau scurte, și, atunci când erau, el îi spunea că o iubește și că trebuie să o împartă cu ceilalți, iar acordul ei era dovada supremă de respect și dragoste. Așa că O acceptă și încă tremură de fericire când el îi spune că o vrea, că e a lui, dar și a lor. M-a șocat o supunere dusă în extrem. O ființă rebelă tranchilizată cu iubirea unui bărbat dominator și transformată într-o sclavă sexuală.O carte fără pic de forțare spre simț estetic, doar o realitate dură la care oamenii de rând nu au acces, dar un stil de viață pentru adepți. Cred că a fost și e o carte îndrăzneață. Dură și greu de suportat pentru mulți.“

o rog pe diana ca până sâmbătă, 5 august, la ora 12,00 să-mi trimită adresa pe dragosbutuzea@yahoo.com, acolo unde să plece cartea „speranța: o tragedie“ de shalom auslander. felicitări, împreună cu mulțumirile mele pentru ceilalți participanți.

*doi participanți pe facebook au înțeles greșit ora limită a concursului, în loc de ora 12,00, ora 00,00. or, ora 00,00 înseamnă începerea unei alte zile, cu o altă dată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...