16 septembrie 2008

Mândrie şi prejudecată

Ieri am mai descoperit încă un lucru naşpa despre mine - am prejudecata că haina îl face pe om: În staţia de metrou Unirii am văzut un poet tânăr destul de cunoscut, despre care ştiu destul şi faţă de care pot spune că am o oarecare admiraţie - cred că-i o persoană în regulă. Mi-ar fi plăcut deci să mă prezint şi să intru-n vorbă.
Dar ceva m-a oprit - mândria de-a nu mă alătura unui om aşa îmbrăcat ca el: Deşucheat, cu hainele-aruncate direct din şifonier care-l făceau teribil de caraghios!

12 comentarii:

  1. si eu am crezut ani de zile in maxima asta idioata cu 'haina nu face pe om'; nimic mai gresit; a te imbraca frumos, cu stil si gust tine de respectul fata de tine insuti; iti da, de asemenea, dezinvoltura si incredere in tine -in special in relatiile cu cei care fac din imbracaminte si accesorii o arta, le considera foarte importante; am foarte mari indoieli ca te-ar baga cineva in seama la un eveniment in conditiile in care ar aparea un personaj imbracat perfect, stilat si aranjat, care are exact acelasi creier ca al tau, ba poate chiar mai putin; si de ce sa pierzi din acest motiv stupid? chestia asta cu boemia si cu hippiotenia poate sa tina atunci cand esti foarte tanar (maximum 25 de ani, dupa mine); dupa aceea nu este decat semn de neglijenta si nesimtire; nimeni nu vrea sa vada femei cu parul slinos si necoafat, nici barbati cu unghiile murdare sau care-si afiseaza parul de pe picioare intre sosete (eventual albe la pantofi negri sau maro!!!) si pantalonii de costum...

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. @capricornk13 - ce m-a mirat a fost ca libertatea mea de gandire nu s-a manifestat si-n comportamentul pe care l-am avut. Poti sa crezi in ceva, dar daca nu te comporti in acest sens, degeaba.
    @whitenoise - ai perfecta dreptate. dar cand a fost vorba de a purcede... Iti dai seama ca m-am jenat sa fac poze. Cum spui, el era poate imbracat bine, dandy poate - dar nu si in opinia mea...

    RăspundețiȘtergere
  4. unii isi imagineaza ca poetul trebuie sa fie nespalat. sau filosoful cu capul in nori. nimic mai fals, iar asta este dovedit cam de toata istoria literaturii si a filosofiei (cu exceptiile de rigoare). shakespeare era bine bagat in realitate, bine imbracat, ca si hegel.

    RăspundețiȘtergere
  5. eu cred ca e o chestie de snobism.
    si eu am avut surpriza sa constat ca sunt snoaba sau rasista, desi nu imi plac snobii/rasistii si ma feresc cat pot sa alunec "pe panta asta".

    de asemenea, incerc sa fiu sincera cu mine insami si sa nu ma amagesc ca as fi altfel decat sunt.
    si totusi, exista astfel de momente care te surprind neplacut atunci cand constati pe de o parte ca nu te cunosti pe cat credeai, si pe de alta parte ca nu te asteptai sa ai taman reactia X :)

    totusi, gestul tau nu mi se pare de condamnat fata de acela de a te face ca nu MAI cunosti pe cineva, dupa ce in urma cu 5 minute purtai o conversatie aprinsa cu respectivul...
    odata gestul facut, trebuie cumva asumat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei bine, cam de vreo 2 ani am inceput sa imi restructurez sistemul de... credinte, pentru ca haina, nu neaparat ca il face in sensul absolut pe om, dar in orice caz ii spune povestea, chit ca vrea, chit ca nu vrea. O haina simpla, dar purtata cu noblete, o haina scumpa, purtata stangaci, o haina murdara, purtata cu jena sau cu nepasare, sau... cu umor. O haina care transmite pozitia omului fata de societate (trece neobservat, ostentativ, elegant, agresiv, iese in evidenta), fata de un eveniment anume (ma imbrac elegant la scoala, sport la o intalnire intre prieteni in centru, elegant la teatru, casual la opera) sau de o persoana (ma imbrac de ziua lui... oricum).

    RăspundețiȘtergere
  8. arthur, poetul nu e neaparat nespalat ci (arhetipal, ca sa spun asa)e... neglijent, neatent la detalii de genul vestimentatie, moda, etc., cand il prinde focul creatiei, uita de timp, program, de rutina zilnica, sare peste etape; poetul/artistul se supune unui alt ritm temporal, existenta lui graviteaza in jurul a altor elemente.

    Frumoasa... preconceptie/imagine distorsionata, dar nu intrutotul gresita, si usor de explicat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ori ai scris asta la mişto să scandalizezi lumea, ori ar trebui să-ţi faci un blog despre cultura cartofilor din judeţul Botoşani.

    RăspundețiȘtergere
  10. @blogescu - pai am facut un blog despre cineva din ipotesti.

    RăspundețiȘtergere
  11. nu vad ce poate fi 'scandalos' sa spui un lucru de bun simt, cum face dragos c.!
    aa, ca bunul simt a devenit, ASTAZI, un 'scandal' - asta, cu siguranta...

    cind nu sint autentic neglijenti, poetii tind sa fie ostentativ neglijenti, de parca ar vrea sa faca un statement: hei, eu nu's orisicine!
    bof...
    ps eu sint si snob, si rasist, asa ca nu ma afecteaza s-o spun ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...