16 martie 2009

curtea e prea veche, trebuie una nouă

ştiu că m-a cuprins bucuria aflând că Adi va scoate o carte. şi l-am ascultat cu mare plăcere povestind amănunte despre procesul editorial al primei lui cărţi.
până când mi-a zis că e ceva în neregulă, apariţia a tot fost amânată şi până la urmă... dar toată povestea e aici.

e uimitor că aşteptările din partea unor persoane intelectuale - în cazul de faţă director de editură şi preşedinte AER, Grigore Arsene - sunt înşelate ca şi în cazul unora grobiene.

oricum, auzisem de banii opriţi unor traducători de către editura Univers-Crupenschi (acum în vogă datorită Cotidianului) şi nu m-aşteptam din partea unei edituri mari cum e Curtea Veche să facă ceva de gen. Dar după cum a scăpat drepturile de autor ale lui Orhan Pamuk, ca şi pe coordonatoarea Livia Szasz, acum m-aştept.

iar dacă voi avea cândva o carte de publicat, o să mă gândesc mult dacă s-o mai public...
în România

2 comentarii:

  1. radu paraschivescu povesteste de probleme cu mai multe edituri in esquire-ul de martie.
    eu nu mi-am dat seama care sunt pentru ca nu le numeste, dar cred ca cine e familiarizat putin cu lumea aia le poate ghici dupa indicii.

    RăspundețiȘtergere
  2. tot ce i s-a intamplat lui Adi imi suna cunoscut. inainte de a publica la Junimea, am avut contacte si cu alte edituri. exista o mare, foarte mare rezerva fata de toti cei care vor sa publice o carte, ca sa nu mai spun ca esti amanat la nesfarsit si tu, ca debutant, trebuie sa suporti. nu este corect. lucrurile sunt cu atat mai ciudate cu cat te-ai astepta ca macar niste iubitori de carte sa se comporte normal. am observat insa ca nu este deloc asa. chiar si dupa publicare am intampinat rezistente majore, uneori din partea unora care ma cunosc. in general, oamenii au o parere preconceputa fata de ideea de carte. asta e valabil si pentru multi dintre cei care lucreaza in edituri. ei cred ca numai autorii cunoscuti, clasici merita sa publice si sa fie cititi. au o viziune idealizata despre carti si despre scriitori, asta pentru ca nu prea citesc si nu cunosc autori. in principiu, pentru a putea publica trebuie sa fii mort. daca lumea vede ca traiesti se uita la tine si spune: "a, pai te cunosc, stiu cine esti, stimabile, mizerabile. tu, sa publici o carte?
    tot ce pot sa-i spun lui Adi este sa nu se lase dezamagit si sa mearga inainte, sa publice la alta editura si sa nu-si mai piarda vremea cu cei de la Curtea veche.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...