2 aprilie 2009

Nora

aseară am cunoscut-o pe Nora Iuga, la club A, la cafeneaua critică.

deşi amfitrionul bogdan lefter, critic literar, se tot chinuia să smulgă fapte de istorie literară, de era să ne ducem cu toţii pe câmpii, doamna Nora a reuşit să facă atmosferă, cu o graţie desăvârşită.

iată câteva afirmaţii pe care le-am reţinut:
  • îmi plac bisericile pentru arhitectura lor, însă eu în ultima vreme mă rog la munţi.
  • mi-a plăcut toată viaţa să fiu altfel, să şochez.
  • nu-mi place deloc feminismul, am iubit toată viaţa bărbaţii.
  • inspiraţia este pentru mine o stare subfebrilă care mă-ndeamnă să scriu. eu nu fac nimic, nu mă opun. n-am nici un drept s-o fac.
  • prima mea poezie adevărată s-a născut într-o zi când m-am trezit şi-am văzut pe divanul lângă care stăteam o cuvertură cu păuni. am scris poezia. un sexagenar mi-a spus apoi că poezia e onirică.
  • l-am cunoscut pe monciu-sudinski, era un om minunat!

5 comentarii:

  1. @adrian ciubotaru - pai da, ca despre el nu se mai stie nimic, e o enigma, cica e in suedia si traieste pe strazi, un fel de zacharias lichter. interesant e ca nu era un ciudat, atunci cand era in romania.

    RăspundețiȘtergere
  2. monciu-sudinski mai traieste?! incredibil, credeam k a murit de mult...

    dragos draga, sper sa nu mi-o iei in nume de rau, da schimba - rogu-te - acest 'doamna nora'!
    spune-i 'doamna nora iuga', 'dna iuga' sau pur si simplu 'nora', eventual; asta cu 'dna/dl' urmate de prenume parca sint versiunile onomastice ale formulei 'ca si' (= 'ca si om' etc) ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. se vede că e o bătrână enrgică!

    RăspundețiȘtergere
  4. ah ce om, ce femeie, ce poet!
    am cunoscut-o in gara la alba iulia asteptand trenul regal cu scriitori
    intamplarea facea ca si dansa sa se afle acolo si sa li se alature lor doar in alba, norocul meu
    dincolo de poet, dincolo de femeie, are o energie care te cuprinde, prezenta ei si viata pe care o degaja vorbeste despre poezie inaintea versurilor

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...