6 octombrie 2009

cine sunt eu?

mi-am făcut acest blog din dragostea mea faţă de carte pe care-am vrut s-o împărtăşesc şi altora. mi-am exprimat aici sau pe la evenimente livreşti impresiile extrem de sincere de cititor. ba chiar, blogul m-a ajutat să mi le şi cristalizez cumva, în câteva scrisori de folos, poate, şi unora.

în ultima vreme însă, câţiva oameni cu aceeaşi dragoste de carte mi-au solicitat impresiile modeste şi diletante - diletante în sensul bun al cuvântului, acela de a face lucruri din plăcere pură - pe la booktalks, pe la cenacluri sefe sau de tinere condeie, pe la concursuri literare recompensate material, pe unii opiniile mele i-au deranjat, pe alţii i-au inspirat, cert este că n-am lăsat indiferent.

mă uit în jur şi văd că literatura începe să fie ceva viu, se discută pătimaş despre cărţi pe bloguri, au apărut multe cenacluri, lecturi publice cu autori consacraţi, festivaluri de literatură, foarte mulţi tineri îşi arată talentul de cititori sau de scriitori. lucrurile se mişcă, şi mi-ar plăcea să contribui şi eu la o anume normalitate a lucrurilor.

şi cred că în primă fază, orice iniţiativă trebuie încurajată. de-abia dup-aceea trebuie cernute valorile, îndepărtarea neghinei şi clădirea unei educaţii livreşti fireşti - scriitoriceşti, cititoriceşti, editoriale, de evenimente.

eu zic că suntem pe drumul cel bun. şi-mi face mare plăcere să merg pe el.

6 comentarii:

  1. ma bucur ca am avut ocazia sa te cunosc la Recitiri;

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaa, si mie imi place sa descopar zilnic bloguri despre literatura, sa impartasesc ganduri si opinii despre carti. Ma surprind de fiecare data comentariile de la lepsele livresti sau de la "recenzii", numarul de articole despre carti care circula si nu mai cred demult in "lumea/tineretul nu mai citeste in Romania".

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cătălin
    Vezi că pe drumul ăla ai greşit niscaiva acorduri între subiect şi predicat, as in "pe unii opiniile mele i-a supărat". Păi, se poate, maestre?
    În rest, cred că reuşitele tale sînt semne bune pentru spaţiul agorei, pentru că, altfel, de scris scrii tot de unul singur.
    Keep going, cum zice la Daniel's.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Malina - si eu ma bucur
    @Tomata cu scufita - de acord
    @bianca s - multumesc. :) corectai.

    RăspundețiȘtergere
  5. era un whisky a carui reclama se asemana tare cu concluzia ta. johnny walker? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Andrei Ruse
    :-) S-a prins cineva... Aşa este, îl ironizam un pic pe Dragoş al nostru şi sloganul era keep walking. Sper că nu s-a supărat, deşi îmi aduc aminte că jucam "Nu te supăra, frate!" cu frati-meu - da, şi mă bucuram că nu se inventase şi "Nu te supăra, soră!", cu virgula de rigoare - la sfîrşitul căruia ne supăram invariabil.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...