
închipuieşte-ţi că unei femei din hârtie nu-i place să taie gurile bărbaţilor care-i fac sex oral. aşa că trebuie să-şi umezească de fiecare dată fofoloanca tipărită. cât e de nefericită, cum sunt şi celelalte personaje, aşa că iată-le pornind război cu autorul.
noi am pornit la război împotriva unei poveşti, împotriva istoriei pe care o scrie scriitorul. am crezut că tăcerea e cea mai bună armă cu care ne-am putea opune curiozităţii scriitorului, că tăcerea noastră îl va readuce la tăcere şi pe scriitor. (p.183)
imaginaţia strânsă între coli m-a lăsat paf, cartea începe de două ori, are planuri mii, încrenguite ludic din mintea autorului: profeţii, tehnologie, albine, salate, amoruri, neputinţe, destine, rita hayworth, pagini oarbe, pagini chioare, un sfânt face wrestling, un copil nostradamus.
chiar dacă ştia data şi ora la care mama sa avea să moară, Copilul Nostradamus n-a spus nimic. în ziua în care mama lui şi-a dat ultima suflare, o marţi cu vreme destul de plăcută şi umiditate atmosferică scăzută, înainte ca ea să apuce să iasă din casă, Copilul Nostradamus a atins-o pur şi simplu pe palmă, transmiţându-i următorul mesaj: "Mamă, te iubesc". ea s-a întors trei zile mai târziu într-un coşciug din lemn de cireş, cu o jerbă de garoafe şi un grup de măicuţe cu mătănii care veneau în urmă. (p.146)
mcsweeneys este o editură americană ce publică proză experimentală / de avangardă. aici şi-a publicat tânărul scriitor de origine mexicană romanul the people of paper apărut în 2005 şi repede tradus la nemira în următorul an. din marketing deficitar sau din neinteres cititoricesc, a ajuns la reduceri. 10 lei.
evident, nu scăpaţi!

saitul autorului aici.
un interviu cu autorul aici.
pozele reprezintă 2 file din manuscrisul autorului.
alte recenzii la iulian şi liviu drugă.
Chiar credeți, sincer, că o operă, o poveste,o carte, oricare ar fi ea, ajunge la reduceri, exclusiv pe motive de ”deficiențe de marketing” ori ”neinteres cititoricesc”? Până la urmă, ”necitirea” este o sancțiune temporală teribilă, aplicată de mase, de cititorul anonim mediu care, nu-i așa, nu prea greșește! Că mai poate exista sau nu apel, la o asemenea sancțiune-ignorare, aceasta este, desigur, o altă...poveste.
RăspundețiȘtergereDinu D. Nica
@Dinu D. Luca - sincer, nu stiu de ce ajung la 10 lei, probabil din ratiuni de stocuri. eu pusesem o ipoteza provocatoare! :)
RăspundețiȘtergere@Dinu D. Nica - scuze de botez. pentru o clipa, mi-a sunat mai bine luca :)
RăspundețiȘtergere