întoarcerea
imdb
am aflat despre film acum ceva luni, de la anna. şi sosise momentul să mă delectez şi c-un film rusesc. şi e unul în cel mai bun sens al cuvântului.
ivan şi andrei sunt doi copii care cresc fără tată. până când, după 12 ani, a momentul să-l cunoască. nu e cel la care se aşteaptă, dar au doar câteva zile să se cunoască recioproc. şi se cunosc, învaţă unulo de la altul. poate nu până la capăt.
multe simboluri, cadre perfecte, joc actoricesc minunat, un film de văzut musai. pentru că şi filmul rusesc mai are multe de spus...
tabloul lui mantegna de mai jos nu figurează - evident - în film, dar am găsit că asemănarea e uimitoare:
iaca trailerul:
ivan şi andrei sunt doi copii care cresc fără tată. până când, după 12 ani, a momentul să-l cunoască. nu e cel la care se aşteaptă, dar au doar câteva zile să se cunoască recioproc. şi se cunosc, învaţă unulo de la altul. poate nu până la capăt.
multe simboluri, cadre perfecte, joc actoricesc minunat, un film de văzut musai. pentru că şi filmul rusesc mai are multe de spus...
tabloul lui mantegna de mai jos nu figurează - evident - în film, dar am găsit că asemănarea e uimitoare:
iaca trailerul:
Da, Anna are gusturi fine in materie de filme.. Si mie mi-a starnit chestii The Return.. Poate incerci si Ostrov, la fel de pictural dar pe ideea de ispasire..
RăspundețiȘtergereinceark sa vezi si 'izgnanie' ('the banishment'), filmul imediat urm. al lui zviaghintsev - pe care l-am inclus in selectia fest. 'anonimul' acum 3 ani...
RăspundețiȘtergere('ostrov' nu recomand, e un kitsch)
Bravo, Dragos! Excelenta remarca ta despre Mantegna; iata ce-am mai gasit pe google:
RăspundețiȘtergere"The film is loaded with religious imagery. The first time we see the father he is sleeping on a bed, staged very similarly to Andrea Mantegna's Fifteenth Century painting "The Lamentation over the Dead Christ". When the boys go up to the attic to find the old photo of their father, it is in a Bible next to a drawing of the scene of Abraham about to sacrifice his son Isaac. At dinner the father passes out wine and food in such a way that takes the mind to Jesus' final meal with his disciples. The very set up of the story brings to mind two of Jesus' parables of a father with two sons"
http://hollywoodjesus.com/return_03.htm
@Richie - ostrovul l-am văzut, nu m-a impresionat, mai mult m-a amuzat...
RăspundețiȘtergere@als - îi va veni şi lui vremea...
@florin - mersi. da, n-am fost atent la scena cu abraham, din pacate, bine ca mi-ai spus. si scena cu vinul poate fi interpretata asa, da. iata ca simbolistica crestina inca mai e luata in seama, si in sensul bun, nu in cel apocaliptic... tien, tien!
Eu cand l-am vazut (acum vreo 5 ani) n-am remarcat nimic din aceasta simbolistica crestina, dar mi-a placut foarte mult. Cred ca de multe ori stradania de a vedea simbolurile, de a decoji cu orice pret un film te poate impiedica sa-l savurezi. Poate als ne explica mai bine daca exista cu adevarat un "golden mean" referitor la cinema :)
RăspundețiȘtergereA propos de paralela indiscutabil interesantă,dintre tablou și cadrul din film!
RăspundețiȘtergereLa A.Mantegna, Hristos mort zace în racursi, pe o masă de piatră, drapat pe jumătate cu o învelitoare ordinară, de aceeași natură cu fața îngălbenită de pernă: cel mai probabil, pânză de sac.
Dimpotrivă, eroul din film pare să aibă parte de niște așternuturi complete, de mătase ori de atlaz, de cea mai bună calitate. Și albastre, pe deasupra!
Dinu D. Nica