8 noiembrie 2013

la „augustin frățilă“

bogdan stănescu, primind premiul de 10000 de euro în numele autorului

dacă anu trecut câștigătorul premiului de 10 000 de euro, augustin frățilă, pentru cel mai bun roman românesc, a fost câștigat de matei brunul de lucian dan teodorovici, anul acesta potul cel mare l-a luat radu aldulescu cu romanul cronicile genocidului.
iată ce discurs am avut, ca invitat.

când am primit cele cinci cărți câștigătoare din finală, m-am bucurat: erau subțiri!
și m-așteptam să găsesc proză de tipul celei mai scurte povestiri din lume, scrisă de un sud-american, și intitulată dinozaurul. iat-o:

când se trezi, dinozaurul era tot acolo.

dar peste ce am dat, în romanele citite? peste povestiri în stilul: 

când se lumină de ziuă, damaschin văzu prin ochii plini de ceața destrămată a somnului trupul încovrigat, cu capul ca de lup dacic, al dragonului. părea că-l păzise ca un câine credincios, în călătoriile onirice pe care le făcuse, toată noaptea, în trecutul blestemat al strămoșilor săi. 

așa că am citit romanele cu felurite emoții - unele negative, altele pozitive - și m-a dus înainte dorința că publicul cititor va citi pe cel mai bun roman și îi va plăcea. 
și mi-am dorit ca la anul să pot citi ceva în genul:

când începui cartea, premiul augustin frățilă era acolo. 

despre eveniment, am scris aici.

7 comentarii:

  1. Apropo de povestiri scurte:

    http://www.egodialogues.com/2012/the-shortest-story-ever-told/

    RăspundețiȘtergere
  2. Fără supărare (e valabil și pentru Matei B., și pentru Cronici): cine va mai dori, cu adevărat, să le recitească, peste un an, peste doi sau peste cinci? Ori premiul A. Frățilă recompensează strict gloria anuală efemeră?
    Dinu D. Nica

    RăspundețiȘtergere
  3. p[i a;a desființăm și nobelul, căci și el a premiat cărți de ne-recitit!

    RăspundețiȘtergere
  4. D-le Dragoș, dar Nobelul a premiat și cărți "de citit" (și de recitit). Nu-i așa?
    Dinu D. Nica

    RăspundețiȘtergere
  5. E adorabil domnul D.D.N. Totu-i pute...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Anonim:
      Ei, nu chiar totul! Intelegeti dvs....
      Dinu D. Nica

      Ștergere
  6. Este minunata distinctia si opera respectiva..de ne re ci tit.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...