21 mai 2014

„muște pe parbrizul vieții“ de radu paraschivescu

radu paraschivescu
muște pe parbrizul vieții: 
nou catalog de perle
ed. humanitas, buc., 2014
182 pagini broșate
coperta ioana nedelcu
după două volume de perle ale românilor mai mult sau mai puțin celebri, volume care eu făcut furori - eu mi-aduc aminte că puneam mâna pe fie-ne tranziția ușoară ori de câte ori voiam să râd copios - iată că radu paraschivescu lovește din nou cu un volum nou: muște pe parbrizul vieții: nou catalog de perle.

grupate pe teme - afaceri, aconomie, bacalaureat, dragoste, sex, filozofie, fotbal, media, showbiz, politică, sănătate, varii și chapeau! - perlele culese cu acribie de antologator, pe lângă faptul că stârnesc râsul - multe dintre ele, unul nebun! - te face să te și gândești un pic. 

până la urmă, printre emitenții unor astfel de perle trăim de ani buni, și parcă nu ne mai săturăm. fără să râdem așa de des de ei. iar antologatorul ni-i înfățișează pe mulți așa cum sunt - niște clovni imbecili care vor să facă bine, dar care, până la urmă, fac numai rău. până la urmă, asta va rămâne din toți: niște perle, de care e bine să râdem cât putem. deseori, de ce nu? cu curul.
căci asta merită mulţi dintre ei.

  • nu poți să conduci organizația psd bucurești dacă ești pămpălău, că te ejaculează. (marian vanghelie)
  • eu și când respir, totul este electoral. (idem)
  • până la douăzeci și doi de ani am avut patruzeci și patru de bărbați, ca mucenicii. (daniela crudu)
  • kremlinul este o prăjitură? (gina maican)
  • cred într-Unul Dumnezeu Tatăl, Autostivuitorul. (cristian borcea)
  • maseuza? da, am fredonat maseuza, fiindcă îmi place foarte tare. (george becali)
  • mașina care mi-am luat-o m-am sfătuit cu mine însuți. (nicolae mitea)
  • de câțiva ani, toamna vine fix la 1 septembrie. (elena udrea)
  • noi suntem un popor ortodox și lucrăm cu vecii vecilor. (ilie sârbu)
  • înaintez în vârstă de vreo cinci decenii. (crin antonescu)
  • deocamdată, suntem unde ne aflăm. (emil boc)
  • nu putem fi partizanii emasculării totale a autorității statului, în virtutea unei utopii care pune accent pe omnipotența pieței, pe soarta ineluctabilă care face ca economia să funcționeze pe baza unor predicții verificabile matematic, pe fel de fel de moduri de a explica realitatea doar pe baza unor modele hiperraționalizate, dehistorizate și desociaizate. (adrian năstase)
  • eu am punctul G în ceafă. (adelina pestrițu)
  • eu le spun mereu fotbaliștilor să facă dragoste normal. de la oral le tremură genunchii. (gigi becali)
  • sunt situații în care femeile nu contează. (adrian năstase)
  • adrian năstase e un om cu o forță de penetrare serioasă. (ion iliescu)

dacă 23 de lei vi se pare mult - cât un pachet jumate de țigări - o puteți lua împreună cu prietenii, și vă puteți tăvăli pe jos garantat! împreună.







5 comentarii:

  1. Nu credeam c-am să apuc vreodată să-i iau apărarea lui Adrian Năstase. Individul are ceva care-l face imposibil de apărat, dovadă că nici avocații care l-au reprezentat juridic nu s-au descurcat prea bine.

    Dar a râde la „nu putem fi partizanii emasculării totale a autorității statului în virtutea unei utopii care pune accent pe omnipotența pieței, pe soarta ineluctabilă care face ca economia să funcționeze pe baza unor predicții verificabile matematic, pe fel de fel de moduri de a explica realitatea doar pe baza unor modele hiperraționalizate, dehistorizate și desocializate.” e semn de prostie și/sau de ignoranță din partea celui care râde. Un exercițiu de imaginație: imaginați-vă că cel care a spus/scris cele de mai sus nu e A.N., ci Zizek, Chomsky, Piketty. Ce mai e de râs? Cuvintele „pompoase” ca emasculare sau ineluctabil? Folosiți dex-ul, vă rog, nicio rușine. Grupările ne-comune ca dehistorizat? Învățați să gândiți și să vorbiți în propriile cuvinte. (Nu că ar face-o A.N., dar sfatul se menține - știu că nu e de dat sfaturi celui care nu-ți cere, dar mă simt generos azi)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @anonim - deşi nu i-am citit cărţile, a.n. nu e zizek, chomsky, piketty.
      iar eu râd copios de zizek când îi văd tiradele din vârful patului. :)

      Ștergere
    2. A.N. e Adrian Nastase,dar cine e zizek?

      Ștergere
  2. @anonim: mda... se pare ca spilul remarcii de mai sus a scapat cu desavarsire.
    Nici Chomsky, nici Zizek, din cate stiu eu, nu sunt educati sa aiba o gandire comunista.
    Acesta fiind si singurul motiv pentru care niciunul din cei mai sus enuntati nu ar fi putut spune vreodata ce a spus Nastase. Bineinteles ca au utilizat si vor utiliza si ei aceste cuvinte "pompoase" insa niciodata in aceasta ordine sau constructie sintactica. Or sa inteleg ca cei care se aseamana la vocabular se aduna? Sau?
    Mie mi s-a parut o jelanie dupa un regim care pare foarte asemanator cu cel comunist.
    Sau nu am inteles eu ce trebuie?
    Parca suna al naibii de familiar cu unele remarci ale anumitor vorbitori si ideologi comunisti.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...