4 septembrie 2014

cică „cele mai bune cărți ale tuturor timpurilor“

prin 2007, un american a întrebat 125 de autori în vogă - americani - (franzen, mailer, wallace, wolfe, chabon, king) să pună pe hârtie care cred ei că sunt cele mai bune cărți ever. a ieșit următorul top, publicat în revista TIME aici (eu aș preciza că sunt cele mai bune cărți ale secolelor 19-20):
  1. anna karenina de lev tolstoi
  2. doamna bovary de flaubert
  3. război și pace de tolstoi
  4. lolita de vladimir nabokov
  5. aventurile lui huckleberry finn de mark twain
  6. hamlet de william shakespeare
  7. marele gatsby de francis scott fitzgerald
  8. în căutarea timpului pierdut de marcel proust
  9. povestiri de anton cehov
  10. middlemarch de george eliot
hai c-aș accepta huck finn, ca o mare carte de aventuri și o capodoperă a literaturii americane. dar aș pune cu siguranţă în loc de gatsby (gatsby? seriously?) don quijote. iar dacă, în loc de middlemarch ar fi ulise de james joyce, ar mai fi ceva.  

cele 10 cărți în cele mai bune ediții românești

2 comentarii:

  1. Corect! Iar Hamlet este, totusi, o piesa de teatru, nu o carte.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu cu "Lolita" am o problema. biiine, e am mult spus problema dar ma irita cumva faptul ca a intrat pe un onorant loc 4 in acest top. e Lolita incitanta, bulversanta si greu de ....imitat, dar mi se pare ca-i cam usuratica pentru topul asta. preferam in locul lui Nabokov un Steinbeck, un Hemingway, un
    Dostoievski...parerea mea.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...